בניית דקים | בניית פרגולות מעץ | דק איפיאה לבריכה

פרגולות מעץ – איך בוחרים ?

פרגולה מעץ גושני1

פרגולות מעץ זה נושא נרחב מאד ואם חשקה נפשך להקים בחצר ביתכם פרגולה מעץ אזי חשוב לתת את הדעת על כמה דברים לפני התחלת המלאכה.

עמודי תמיכה:
על מנת להקים פרגולה מעץ חשוב לבחון את הבית ולהחליט את הסגנון הכללי של הפרגולה, את עובי הקורות הנושאות והתמיכות השונות על מנת שאלה יתאימו לאופיו של ביתך. עמודי תמיכה לפרגולה מעץ יכולים לנוע מקורות של 5X15 ס"מ שמוצמדות ביחד בסנדוויץ' על מנת לקבל עמוד בעובי 15X15 ס"מ, או לחילופין קורות 5X20 מוצמדות ליצירת עמוד של 15X20 או עמודים מעץ גושני כשהמידות המקובלות הן 15X15 ס"מ ו – 20X20 ס"מ.

חיבור הפרגולה לבית:
אופי ההתחברות בין פרגולה מעץ לבית חשוב גם הוא ושונה בין בית לבית. על פי רוב תהיה קורה שמידותיה כמידות הקורות הנושאות שתתחבר לרוחבה אל הבית באמצעות ברגי מתכת מיוחדים (ברגי ג'מבו) ואליה תתחברנה הקורות הנושאות.

במקרים מסוימים ניתן להתקין תושבות מתכת מיוחדות במידת הקורות הנושאות, שוב באמצעות והם יהוו את נקודות העיגון של הפרגולה מעץ לבית. במקרים אחרים כשהדבר תוכנן מראש בעת הבניה, אפשר להתקין את הקורות אל תוך קיר הבית בחורים מיוחדים בבטון הבית או הבלוק, והקורות כמו שצומחות מקיר הבית החוצה.
כל מקרה לגופו וכמובן העלות שונה.

קורות נושאות- הקורות הראשיות:
קורות אלה יוצאות מכיוון הבית לכיוון קורת הרוחב – קורת התמיכה ומהוות את הבסיס ל"גג" כל פרגולה מעץ, ולכיסוי שיבוא מעל אם יש כזה. קורות אלה חשוב שתהיינה מספיק חזקות לעמוד בעומס המפתח שבין הבית לקורת התמיכה מבלי להיות מגושמות או גדולות מידי ושוב, כל מקרה לגופו וכל בית והטעם האישי והמיוחד שלו.

קורת רוחב – קורת התמיכה :
קורת התמיכה חשובה מאד שכן היא מחזיקה את רוב משקל הפרגולה ואותה יש לתכנן בקפידה. בתכנון הקורה יש לקחת את המפתח שבין העמודים הנושאים ואת מידות הקורות התומכות כדי לבנות פרגולה מעץ שתהיה חזקה ויחד עם זאת תהיה מאוזנת ותבליט את יופיו של ביתך וגם את היופי הטבעי של העץ.

פרגולה עם הצללה של במבוק

פרגולה עם הצללה של במבוק

כיסוי עליון :
הכיסוי העליון לפרגולה מעץ חשוב מאד שכן רבות הן הפרגולות מעץ שלא טופלו בזמן וללא כיסוי הולם העץ מתבלה יותר ומתישן בקצב מהיר יותר.
כיסוי לכל פרגולה מעץ יכול להיות מפסי במבוק עם או בלי כיסוי סנטף וכמובן גם רעפי חרס רגילים מתאימים לפעמים לאופיו של הבית לפי הטעם האישי.

בהצלחה בכל החלטה עם כל המגוון של פרגולות מעץ הרחב שקיים.

לפגישת ייעוץ חינם ניתן בהחלט ליצור קשר בטלפון : 054-6488225

וניענה בשמחה רבה

וודלאק – פרגולות ודקים מעץ